29 Nisan 2016 Cuma

RUSCA KELİME VE CÜMLELER (Günlük Konuşmalar)

Günlük Konuşmalar 

  • Günaydın--------- do’bra u’tra 
  • Merhaba -----------zdra'vstvuyte 
  • İyi günler ------------do’brıy den 
  • İyi akşamlar ---------do’brıy ve’çer 
  • İyi geceler ------------do’broy no’çi 
  • Teşekkür ederim ----------spasi’ba 
  • Allahaısmarladık. ----------da sivida’niya 
  • Güle güle -------------paka 
  • Geliniz---------------- prihadi’te 
  • Çabuk geliniz------------------- prihadi’te bı’ystra 
  • Oturunuz ---------------sadi’tes 
  • Bilmiyorum ------------------ya ne zna’yu 
  • Anlamıyorum------------------- ya ne panima’yu 
  • Lütfen yavaş konuşunuz------------- gavari’te medle’nnee 
  • Lütfen tekrar ediniz------------------- pavtari’te paja’lusta 
  • Ben yabancıyım / Ben Türküm -----------------ya inastra’nets / ya tu’rak 
  • Benim adım...............dır. -----------------------minya’ zavu’t 
  • Acıktım ------------------------ya haçu’ yest 
  • Sanırım öğle------------------- ya tak du’mayu 
  • Belki -------------------------mo’jet bıt 
  • Bu nedir?------------------ şto e’ta 
  • Bunu bana gösteriniz------------------------ pakaji’te mnye e’ta 
  • Ne kadar tutuyor? --------------------------sko’lka e’ta stoyt? 
  • ......................nerededir?---------------------- gdye? 
  • Şu anda nerede bulunuyorum?--------------------- gdye ya nahaju’s ? 
  • ................nerede bulunuyor?----------------------- gdye naho’ditsya? 
  • Bana yol gösteriniz. -----------------------------Pakaji’te mnye etu’ daro’gu 
  • Beni..........ye kadar götürünüz------------------------- davedi’te mnye do ... 
  • Doğru, düz ------------prya’ma 
  • Sağa------------------- napra’va 
  • Sola ---------------------nale’va 
  • Yavaş------------------ me’dlenna 
  • Hızlı----------------------- bı’ystra 
  • Lütfen yavaş sürünüz----------------- yezja’yte me’dlenna 
  • Yol ağzı-------------------- perekriyo’stak 
  • Durunuz------------------ astanavi’tes 
  • Durdurunuz ---------------astanavi’te 
  • Tehlike --------------------apa’snıst 
  • Viraj ------------------pavaro’t 
  • Park yasak ----------------staya’nka maşi’n zaprişina’ 

1 yorum:

Copyright © RUSCA ÖĞREN

Tasarım: Anders Noren | Blogger Temaları: NewBloggerThemes.com | Türkçeleştirme: Karamsar Temalar